7 Kasım 2014 Cuma

Yabancı Dil Olarak Türkçe (YADOT) Öğretmenleri Buluşması



Yabancı Dil Olarak Türkçe (YADOT) Öğretmenleri Buluşması

1 Aralık 2012 Cumartesi günü 10:00-14:00 saatleri arasında İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi'nde gerçekleştirildi. Toplantıda Temel Türkçe 1 müfredatında dilbilgisi konu sıralaması ve temalar ile ad durum eklerinden akuzatifin öğretim meselesi görüşüldü.

 Toplantı tutanağı:

- Sabahattin Zaim Üniversitesi’nden Doç. Dr. Vildan Serdaroğlu Coşkun’un yönettiği toplantıda ilk olarak, yabancı dil olarak Türkçe eğitim ve öğretimi alanında yeni çıkan kitap ve kaynaklar konuşuldu.
- Akuzatif ekinin Türkçedeki işlevi gündeme getirildi; öğrencilere hangi aşamada, hangi bağlamda ve ne yolla öğretilebileceği konuşuldu.
- Bu konuda katılımcı öğretmenler sınıf içi deneyimlerini paylaştılar.
- Akuzatifin öğretiminde farklı yayınların yaklaşımları değerlendirildi. Öğrencinin akuzatifin kullanımıyla ilgili ve genel olarak yaptığı dilbilgisi hatalarının öğretmen tarafından ne zaman ve ne şekille düzeltilmesi gerektiği konuşuldu.
- Bundan hareketle dört temel dil becerisinin (konuşma, okuma, yazma, dinleme) yurt dışında ve içinde Türkçe öğrenen öğrencilere hangi ağırlıkla verilebileceği tartışıldı.
- Öğreticinin derslerde az konuştuğu durumlarda bile çok konuşabildiği gündeme getirilerek öğreticinin işlevinin büyük oranda öğrenciyi, dili edinmede motive edici pratiklere yönlendirmek olması gerektiği ve vücut dili ile görsellerden faydalanmanın önemi ortaya kondu.
- Öğreticinin derse hazırlıklı gelip gelmediğinin öğrenci tarafından kolaylıkla gözlemlenebildiği ve öğretmenin hazırlıklı olmasının öğrenciyi de motive ettiği belirtildi.
- A1 müfredatında kitap yazımı ve konu sıralaması konusunda İbrahim Dilek söz aldı. Bu konudaki teorik yaklaşımlara örnekler verdi ve kitap yazımında temel alınmak üzere yürütülen gereksinim analizlerinin gerçekliği ve işlerliği olmadığı görüşünü dile getirdi.
- Öğrenici A1 dersinde yabancı bir dil olarak Türkçe ile ilk kez karşılaştığı için ders kitabındaki konu sıralamasının daha fazla önem arz ettiği, bu konuda süregelen yanlışların neler olduğu (üçüncü şahıs –DIr ekinin en başta verilmesi gibi) ve öğreticinin bunlara nasıl müdahale edebileceği konuşuldu.
- Öğreticiler, ilk Türkçe dersinde neler yaptıklarını anlattılar.
- Emine Hoşoğlu Doğan, Temel Türkçe 1 dersinde dilbilgisi konularını ve temaları birbiriyle bağlantılı olarak ne şekilde ve hangi sırayla verdiğini anlattı.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder